Yuverta vmbo Montfoort

Wil jij uitgedaagd worden?

Yuverta vmbo Montfoort

Bij ons werk je aan échte opdrachten met echte opdrachtgevers. Zo ontwikkel je vaardigheden en werk je aan je persoonlijke kwaliteiten.

Kom kennismaken

Helaas zitten de open dagen er voor dit jaar alweer op. Wil je toch nog wat meer weten over onze school? Bekijk dan de video hieronder en lees deze webpagina.

Welkom bij Yuverta vmbo Montfoort

Dit is Yuverta vmbo Montfoort

Yuverta vmbo Montfoort is een kleine, gezellige school. We hebben veel ruimte voor persoonlijke aandacht. We kijken naar wat jij nodig hebt om succesvol te zijn, nu en later. We vinden kennis belangrijk, maar vinden het ook belangrijk dat je vaardigheden ontwikkelt. En dat je werkt aan je persoonlijke kwaliteiten.

Uitdagend en aantrekkelijk onderwijs
Veel persoonlijke aandacht
Werken aan échte opdrachten
Ontwikkelen van je persoonlijke kwaliteiten

Prestatietijd

Iedere dag werk je 1,5 uur met een groepje aan een opdracht: een prestatie. Dit noemen we prestatietijd (PT). Je maakt zelf een keuze uit de prestaties. Er is er altijd wel één die aansluit bij jouw interesse, niveau en leerstijl en soms..

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag waarvan het antwoord niet op onze website staat? Stuur ons een e-mail. We nemen dan snel contact met je op.

Ja, bij ons op school krijg je zowel theorie als praktijkvakken. Praktijkvakken die je krijgt zijn techniek, food, bloem & design, groen en dier. Daarnaast krijg je elke dag prestatietijd waarin je werkt aan échte opdrachten. Hierin werk je vaak in de praktijklokalen maar werk je ook aan andere vaardigheden zoals samenwerken en plannen. Meer over prestatietijd kun je hier lezen.

Ja dat kan. Als je je tl-diploma wilt halen volg je bij ons de gemengde leerweg en doet dan examen in één praktijkvak en zes of zeven theorievakken.

Ja dat kan. We werken met stamklassen. Hierin zitten leerlingen van alle niveaus. Tijdens prestatietijd werk je met leerlingen van alle niveaus. De andere lessen volg je met leerlingen die dezelfde leerweg volgen.

Onze school heeft een groen profiel. Dat betekent dat je een aantal praktijkvakken volgt die binnen dit profiel vallen. Dit zijn bloem & design, groen, food en dier. Daarnaast volg je ook andere vakken die niet binnen dit profiel vallen. De keuzevakken die je kunt volgen in de bovenbouw zijn niet alleen binnen het groene profiel, maar je kunt bijvoorbeeld ook het vak ‘technologie & toepassing’ volgen. Wanneer je je diploma hebt gehaald kun je naar alle richtingen binnen het mbo die passen bij jouw niveau.

Ja dat kan. Elke school heeft een schoolgids waarin je meer kunt lezen over het onderwijs. Hierin staat ook veel praktische en belangrijke informatie over het schooljaar. De schoolgids wordt aan het begin van ieder schooljaar via ons intranet (Yunet) met ouders en leerlingen gedeeld. Benieuwd? Lees de algemene schoolgids van Yuverta of de specifieke de schoolgids van Yuverta vmbo Montfoort

Doeldijk 16, 3417 XD Montfoort